SEO

Informace a tipy na optimalizaci pro vyhledávače

Meta tagy

Meta tagy jsou umístěny v hlavičce stránky a nejsou běžnému návštěvníkovi zobrazeny. Vyhledávače je v současné době v mnoha případech neberou v potaz. Vhodné je použít pouze ty nejnutnější meta tagy, aby zbytečně nebyla navyšována velikost stránky.Užitečné meta tagy jsou content-type a content-language, které určují kódování a jazyk stránky. Pomáhají tak správně zobrazovat i...
Číst více

Mikroformáty

Čím více je obsah webu definován, tím lépe daný obsah roboti vyhledávačů pochopí. Nástrojem, který umožňuje definovat téměř každý údaj v kódu webové stránky, jsou právě mikroformáty, které jsou použitelnou obdobou RDF (Resource Description Framework), která vychází z XML. Mikroformáty se do kódu stránky vkládají jako názvy tříd CSS a pomáhají tak...
Číst více

Sémantický kód

Data nacházející se v obsahu webu je vhodné sémanticky definovat. Díky tomu se shluky textu stanou pro roboty vyhledávačů lépe pochopitelné. Sémantický kód tak pomáhá určit, co je nadpis, seznam a podobně. Definovat vlastnosti stránky lze pomocí meta tagů. Titulek Jedním z nejdůležitějších faktorů SEO je právě titulek stránky. Každá stránka...
Číst více

Externí odkazy

Odkazy, které vedou mimo web, ovlivňují zpravidla negativně rank celého webu. Některé vyhledávače hledí také na téma a kvalitu externích odkazů. Velký negativní vliv mohou mít odkazy vedoucí na stránky s určitými nevhodnými tématy, jako mohou být stránky porušující autorská práva, navádějící k rasismu, obsahující dětskou pornografii a podobné. Zvláštním případem jsou...
Číst více

Obsah stránky

Každý vyhledávač chce nabízet svým uživatelům adekvátní hodnotný unikátní obsah. Proto jsou ve vyhledávání upřednostňovány právě ty stránky, které splňují tato kritéria. V obsahu stránky by se měli nacházet i klíčové fráze, na které je daná stránka optimalizována. Rozvržená klíčová slova by neměla obsah zahlcovat, ale měla by se vyskytovat v různých...
Číst více

Pravidla přístupného webu

Nová pravidla přístupného webu pro účely novely Zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy, provedenou zákonem č. 81/2006 Sb. Obsah webových stránek je dostupný a čitelný Každý netextový prvek nesoucí významové sdělení má svou textovou alternativu. Informace sdělované prostřednictvím skriptů, objektů, appletů, kaskádových stylů, obrázků a jiných doplňků...
Číst více

Vlastnosti stránky

Optimalizovaná stránka by měla splňovat určité základní předpoklady, díky kterým je lépe dostupná vyhledávačům i návštěvníkům. Validnost stránky Validita stránky není v současné době důležitým faktorem, který by měla každá stránka splňovat. Pokud ovšem stránka (X)HTML validní dle standardů W3C je, může to být pouze přínosem. Roboti vyhledávačů fungují obdobně jako...
Číst více

Ošetření chyb a chybová stránka

Web by měl mít také vytvořen postup, jak se zachová v případě nějaké chyby. Ošetřit možné chyby lze pomocí chybových stránek. Tyto stránky charakterizují zaslané HTTP hlavičky. HTTP hlavičky oznamující chybu 4xx – chyba klienta (chybný požadavek) 400 – Bad request – chybný požadavek 401 – Unauthorized – neautorizovaný přístup 402...
Číst více

Interní struktura odkazů

Všechny stránky webu by měly být navzájem propojeny. Stránky je vhodné určitým způsobem třídit a významné stránky v hierarchii webu by měly být součástí navigace, která by se měla vyskytovat na každé stránce. Navigace ve formě menu musí být přístupná robotům vyhledávačů, proto je nutné vyvarovat se použití technologií, které roboti...
Číst více

Tvar URL

Tvar URL adresy a slova obsažená výrazně ovlivňují váhu webu přisuzovanou vyhledávači. Pokud URL adresa obsahuje klíčová slova, která jsou součástí hledaného výrazu, přikládají stránce vyhledávače větší význam. Každá URL by měla být: Trvalá – URL, které je určité stránce či obsahu jednou přiřazeno, by se nemělo měnit. Pokud je...
Číst více