V poslední době se zpřísňují regulace ohledně ochrany osobních údajů. V České republice již platí legislativa spojená s implementací nařízení GDPR a připravuje se ePrivacy. Od 1. ledna 2022 začíná účinnost novely zákona o elektronických komunikacích, která stanovuje u cookies princip opt-in. Nově tak musí mít provozovatelé webů před použitím...
Číst více
SEO
Informace a tipy na optimalizaci pro vyhledávače
Podpora CRM online pomocí Leady

Leady.cz je webovou aplikací, poskytující svým zákazníkům širokou škálu informací o návštěvnících jejich webu. Jedná se tedy o jakousi data-miningovou službu. Většinu poskytovaných dat je navíc získáváno z vlastní databáze Merk, která údajně obsahuje nejrozsáhlejší zdroje firemních dat u nás. Vzhledem k tomu, že jde zřejmě zatím o jedinou úspěšnou službu toho...
Číst více
Aktualizace Google Pagerank
Zobrazovaný (toolbarový) Google Pagerank se několikrát ročně aktualizuje. V poslední době se aktualizuje v zhruba tříměsíčních intervalech, ročně se tedy provede přepočet třikrát až čtyřikrát. Kompletní přepočítání zobrazovaného Pageranku (PR) trvá několik hodin a provádí se na všech stránkách po celém světě, které společnost Google indexuje. Poslední aktualizace toolbarového Google...
Číst více
Nebezpečné techniky optimalizace
Výrazem Black Hat SEO se označují praktiky optimalizace, které vyhledávače nepovolují a stránky jsou zpravidla, za jejich použití, penalizovány. Podvodné optimalizační techniky Evidentní podvodnou technikou je tzv. cloaking, který spočívá v tom, že robotovi vyhledávače a uživateli jsou na stejný dotaz zaslány různé stránky. Stránka pro vyhledávač je přehnaně optimalizovaná, zatímco...
Číst více
Chování hledajícího
Některé vyhledávače sledují i chování uživatelů Internetu. Především se soustředí na úkony prováděné uživatelem vyhledávače v SERP. Zaznamenávají odkazy, které uživatel z výsledků hledání navštíví, kdy a v jakém pořadí na odkazy kliká, jakou dobu na stránce stráví do dalšího hledání nebo kliknutí na jiný odkaz a podobné. Pokud uživatel nějakou stránku navštíví...
Číst více
Ranky webu
Vyhledávače mají různé utajené algoritmy, které určitými způsoby hodnotí internetové stránky. V České republice se pro tyto číselné hodnoty vžil název rank (od anglického slova „ranking“). Ve většině případů bývá ovlivňován především odkazy a jejich hierarchií. Některé vyhledávače s ranky manipulují za účelem zlepšení hodnocení stránky, nebo naopak se záměrem určité...
Číst více
Linkbuilding – budování zpětných odkazů
Linkbuildingem se označuje budování zpětných odkazů. Způsobů jak získat zpětný odkaz je mnoho. Existují možnosti bezplatného získání odkazu i možnosti placené. Zpravidla čím kvalitnější je obsah optimalizovaného webu, tím je získávání zpětných odkazů snadnější. Jak získat zpětné odkazy zdarma se můžete dočíst v následujícím textu. Registrace do katalogů Nejsnazším způsobem...
Číst více
Zpětné odkazy
Hlavním faktorem, který slouží moderním vyhledávačům k nalezení stránek i jejich hodnocení pomocí různých algoritmů, jsou odkazy. Zpětné odkazy pomáhají optimalizovaným stránkám umísťovat se na předních místech v SERP (Search Engine Results Page – stránka s výsledky hledání). Odkazy mají různou kvalitativní váhu. Kvalita odkazu závisí především na hodnocení stránky, kde se...
Číst více
Mapa webu
V obecném slova smyslu lze za mapu webu považovat stránku, která hierarchicky odkazuje na všechny stránky web site. Pokud by na takovouto stránku vedl odkaz, mohlo by to usnadnit robotům indexaci i uživatelům orientaci na webu. Pokud není mapa generována automaticky, je to téměř zbytečná práce navíc. Pro roboty je vhodné...
Číst více
robots.txt
Soubor robots.txt je velice důležitou komponentou ve vztahu k robotům vyhledávačů. Každý crawler při indexaci nejdříve hledá v kořenovém adresáři web site právě tento soubor, pokud ho nalezne, zjistí z něj svá práva týkající se indexace obsahu. Soubor robots.txt je obyčejný textový, veřejně přes HTTP dostupný, soubor, který musí mít název napsaný malými...
Číst více