Některé vyhledávače sledují i chování uživatelů Internetu. Především se soustředí na úkony prováděné uživatelem vyhledávače v SERP. Zaznamenávají odkazy, které uživatel z výsledků hledání navštíví, kdy a v jakém pořadí na odkazy kliká, jakou dobu na stránce stráví do dalšího hledání nebo kliknutí na jiný odkaz a podobné. Pokud uživatel nějakou stránku navštíví a následně pokračuje v hledání stejného dotazu, dává to vyhledávači signál, že na zadaný termín není stránka dostatečně relevantní. Klikavost tak může ovlivňovat pořadí odkazů i trendy, které určují zobrazované odkazy v různé sezónní době nebo během nějaké události.
Google také umožňuje registrovaným uživatelům jejich služeb měnit pozici odkazů v personalizovaném vyhledávání. Odkazy lze posouvat na přední příčky nebo odstraňovat. Nově také může využívat data, která získává pomocí tlačítka +1 jeho sociální sítě Google Plus. Tyto data mohou také ovlivňovat určitým způsobem obecné výsledky hledání.
Větší vyhledávače sledují o uživatelích Internetu veškerá možná data, která jim mohou pomoci s řazením výsledků hledání. Proto například vyhledávač Google může využívat data získaná prostřednictvím Google Analytics, které používá tisíce webů, nebo pomocí vlastního prohlížeče Google Chrome.