Chování hledajícího

Některé vyhledávače sledují i chování uživatelů Internetu. Především se soustředí na úkony prováděné uživatelem vyhledávače v SERP. Zaznamenávají odkazy, které uživatel z výsledků hledání navštíví, kdy a v jakém pořadí na odkazy kliká, jakou dobu na stránce stráví do dalšího hledání nebo kliknutí na jiný odkaz a podobné. Pokud uživatel nějakou stránku navštíví a následně pokračuje v hledání stejného dotazu, dává to vyhledávači signál, že na zadaný termín není stránka dostatečně relevantní. Klikavost tak může ovlivňovat pořadí odkazů i trendy, které určují zobrazované odkazy v různé sezónní době nebo během nějaké události.

Google také umožňuje registrovaným uživatelům jejich služeb měnit pozici odkazů v personalizovaném vyhledávání. Odkazy lze posouvat na přední příčky nebo odstraňovat. Nově také může využívat data, která získává pomocí tlačítka +1  jeho sociální sítě Google Plus. Tyto data mohou také ovlivňovat určitým způsobem obecné výsledky hledání.

Větší vyhledávače sledují o uživatelích Internetu veškerá možná data, která jim mohou pomoci s řazením výsledků hledání. Proto například vyhledávač Google může využívat data získaná prostřednictvím Google Analytics, které používá tisíce webů, nebo pomocí vlastního prohlížeče Google Chrome.

Pridat.eu

Autorem je

Tomáš Martínek

Autor je hlavním administrátorem a zároveň provozovatelem internetové společnosti WebČesky.cz a celého jejího portfolia. V současné době je také lektorem na Katedře informačního inženýrství, PEF, ČZU v Praze.