Monitoring sociálních sítí

Každá společnost chce vědět, co si o ni myslí její klienti i ostatní. Právě proto se tzv. social media monitoring (SMM) stává stále populárnějším a nezbytnějším. Na Internetu společně s nárůstem využívání sociálních sítí vzrůstá i počet nástrojů, které umožňují sledovat, co se na sociálních sítích právě děje. Tyto nástroje monitorují příspěvky uživatelů na sociálních sítítch, články a komentáře významných médií nebo diskuzní fóra. Dle zadaných kritérií nalézají takový obsah, který obsahuje sledované fráze (například název společnosti), v některých případech dokáží i vyhodnotit, jedná-li se o kladný, neutrální nebo negativní příspěvek. Pomáhají tak získavat zpětnou vazbu na chování společnosti. Společnost tato data může následně využít pro zlepšení vlastního fungování, PR, nalezení tzv. influencerů (osoby často diskutující o nějakém konkrétním tématu – například společnosti), analýzu konkurence, vyhodnocování efektu reklamních kampaní, revizi a budování medialistu relevantních novinářů apod.

Online nástroje pro monitoring internetového obsahu zdarma

Češtinu nejlépe zvládá placený Ataxo Social Insider. Pro statistiky firemních účtů na sociálních sítí je vhodný například komerční SocialBakers.Velká část z uvedených nástrojů je vytvářena v Česku a dosahuje mezinárodních úspěchů.

Online nástroje pro analýzu sociálních sítí

Pro usnadnění propagace na sociálních sítích lze využít český online nástroj LikeSystem.

Pro zajímavost: výběr zajímavých článků pomocí sociálních sítí nabízí LinksTip.com.

Pridat.eu

Autorem je

Tomáš Martínek

Autor je hlavním administrátorem a zároveň provozovatelem internetové společnosti WebČesky.cz a celého jejího portfolia. V současné době je také lektorem na Katedře informačního inženýrství, PEF, ČZU v Praze.